نخست وزیر پاکستان با اشاره به عملیات تروریستی علیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت: ترور «اسماعیل هنیه» با پایمالی همه قوانین بین‌المللی صورت گرفت و سکوت جهان در قبال این اقدام تروریستی تاسف برانگیز است.

شهباز شریف: سکوت جهان در قبال ترور هنیه تاسف‌بار است

به گزارش قدس آنلاین شهباز شریف امروز پنجشنبه طی سخنانی در نشست نمایندگان پارلمانی احزاب ائتلافی دولت در اسلام‌آباد اظهار داشت که خوی وحشیانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باعث تشدید تجاوزات ارتش اشغالگر اسرائیل علیه غیرنظامیان بی دفاع در غزه شده است.

وی با محکوم کردن اقدام رژیم صهیونسیتی در ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: این حمله یک قتل فرا سرزمینی بود که منجر به پایمالی تمامی قوانین بین الملل شد.

شریف با بیان اینکه همه جهان حمله مرگبار به هنیه در ایران را محکوم کرده است، گفت: هر روز مردم در غزه جان خود را از دست می دهند.

نخست وزیر پاکستان گفت که صهیونیست‌ها با نقض حاکمیت ارضی کشورها دست به ترور می زنند با این حال سکوت مجامع بین المللی در قبال تجاوزات و اقدامات تروریستی اسرائیل تاسف برانگیز است.

وی خواستار یکپارچگی نیروهای سیاسی پاکستان برای روشنگری علیه جنایات رژیم صهیونیستی شد و گفت: پاکستان به حمایت از آرمان‌های ملت فلسطین و نبرد مشروع آنان برای آزادی قدس شریف ادامه می‌دهد.

شریف و رهبران احزاب تحت ائتلاف با دولت پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که فردا جمعه (۲ اوت) در محکومیت قوی تجاوزات اسرائیل و برای همبستگی با ملت فلسطین یک روز عزای عمومی در پاکستان خواهد بود و قطعنامه‌ای نیز در حمایت از فلسطین در مجلس پاکستان به تصویب می رسد.

براساس این گزارش، دکتر هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران سفر کرده بود، بامداد روز گذشته در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، وزارت امور خارجه پاکستان، شخصیت های مختلف سیاسی و دینی آن به این ترور واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

شهرهای پاکستان نیز روز گذشته شاهد تظاهرات و تجمعات گسترده حامیان فلسطین بود و شرکت کنندگان با محکومیت ترور ناجوانمردانه هنیه در تهران بر خونخواهی از شهدای محور مقاومت و حرکت جمعی برای توقف جنایات رژیم افسارگسیخته صهیونیستی تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.